Obchodovanie franšízistu
9. Franšízista poskytuje služby v rámci svojej podnikateľskej činnosti vždy s uvedením názvu používaného v rámci systému RE/MAX (napr. RE/MAX Reality).
10. Franšízista sa zaväzuje vynaložiť maximálne možné úsilie, aby pri realizovaní obchodného prípadu vždy označil nehnuteľnosť použitím známok. Môže tak vykonať iba za predpokladu, že bude mať povolenie vlastníka veci, ktorá je označovaná. Označenie bude vykonané
v mieste a čase vhodným spôsobom, ktorý nebude znevažovať systém RE/MAX.
11. Franšízista zodpovedá za splnenie všetkých náležitostí, ktoré musia byť účastníkmi obchodného prípadu splnené v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. 12. Franšízista neodkladne informuje účastníkov obchodného prípadu o všetkých podstatných
skutočnostiach týkajúcich sa daného obchodného prípadu.
13. Franšízista a vedúci franšízistu neposkytuje klientom poradenstvo, ktoré je mimo jeho odbornú
spôsobilosť. Pokiaľ okolnosti obchodného prípadu vyžadujú účasť odborníka na príslušnú problematiku (napr. advokát, daňový poradca, architekt a pod.), je franšízista, či vedúci franšízistu povinný danú vec konzultovať s týmto odborníkom.
14. Franšízista a vedúci franšízistu nesmie vedome kontaktovať klienta iného franšízistu s ponukou služieb, ktoré sú už klientovi zaisťované iným franšízistom.
15. V prípade, keď jednou zo strán obchodného prípadu bude sám franšízista a/alebo vedúci franšízistu, osoba im blízka a/alebo ekonomicky prepojená, musí túto skutočnosť oznámiť ostatným účastníkom obchodného prípadu.
16. Realitné kancelárie RE/MAX a ich realitní makléri sú oprávnení ponúkať klientom iba notársku úschovu kúpnej ceny nehnuteľnosti odporúčanú centrálou RE/MAX Slovakia, prípadne úschovu kúpnej ceny nehnuteľnosti formou bankou vedeného vinkulačného účtu. Pre účely zloženia blokovacieho depozitu majú realitné kancelárie RE/MAX povinnosť viesť samostatný bankový účet, na ktorom sú skladané prostriedky klientov, a to oddelene od účtu určeného pre bežnú prevádzku kancelárie.
17. Franšízista je povinný zaistiť ochranu osobných údajov klientov a ďalších účastníkov obchodného prípadu v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, hlavne v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom znení.
18. Franšízista je povinný neodkladne po zahájení sprostredkovania obchodného prípadu zaistiť zaznamenanie tejto skutočnosti do MAXIS.
19. Franšízista dodržuje Pravidlá pre odovzdávanie obchodných prípadov v rámci systému RE/ MAX, ktoré sú v danú dobu prijaté spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
20. Spolupráca franšízistu s ostatnými maklérmi je možná za predpokladu, že nepoškodzuje systém RE/MAX.
21. Franšízista pri svojej obchodnej činnosti používa jednotné vzory Zmlúv o spolupráci
s partnerom predaja, Zmlúv o poskytovaní realitných služieb a Dohôd o zložení blokovacieho depozitu v danú dobu prijatých spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
Vzdelávanie, informovanos a zodpovednos
22. Vedúci franšízistu si sústavne prehlbuje svoju kvalifikáciu a zúčastňuje sa všetkých vzdelávacích a informačných programov určených spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
23. Franšízista a vedúci franšízistu informujú realitných maklérov, s ktorými je franšízista zmluvne viazaný, o princípoch, prevádzkovaní a nárokoch systému RE/MAX.
24. Franšízista zodpovedá za výber a za činnosť realitných maklérov, s ktorými je zmluvne viazaný a nesie zodpovednosť za pôsobenie týchto osôb v rámci systému RE/MAX.
25. Franšízista dodržuje a podporuje stratégiu marketingu spoločnosti RE/MAX Slovakia.
26. Franšízista a/alebo vedúci franšízistu sa zúčastňuje schôdzok zvolaných spoločnosťou RE/MAX
Slovakia za účelom prezentácie a konzultácie finančného a obchodného plánu franšízistu
a zúčastňuje sa zasadania rady franšízistov.
27. Franšízista dodržuje reklamačný poriadok, ktorý je v danú dobu prijatý spoločnosťou RE/MAX
Slovakia.
28. Franšízista vyvesí v priestoroch svojej kancelárie Reklamačný poriadok a tento etický kódex
spoločnosti RE/MAX Slovakia (prípadne jeho skrátený variant schválený spoločnosťou RE/MAX
Slovakia), a to pre verejnosť na dobre prístupnom a viditeľnom mieste.
29. Franšízista neodkladne informuje spoločnosť RE/MAX Slovakia o akomkoľvek porušení tohoto
etického kódexu, o ktorom sa dozvie.
Sankcie
Realitný maklér
Etika realitného makléra
Realitný maklér je povinný vyvarovať sa akéhokoľvek jednania, ktoré by mohlo znížiť vážnosť systému RE/MAX u klientov, verejnosti, či osôb systému RE/MAX a prísne dbá na to, aby
bol verejnosťou systém RE/MAX chápaný a oceňovaný ako vysoko kvalitný, profesionálny
a všeobecne uznávaný systém prvotriednych realitných služieb.
Realitný maklér chráni záujmy klientov a jedná so všetkými stranami obchodného prípadu podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia.
Realitný maklér si sústavne prehlbuje svoju kvalifikáciu a zúčastňuje sa všetkých vzdelávacích a informačných programov určených spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
Realitný maklér neznevažuje činnosť ostatných maklérov, ani neponúka názor na činnosť ostatných maklérov. Ak je vyžiadaný jeho názor, môže poskytnúť tento názor slušným
a bezúhonným spôsobom.
Posk ytovanie služieb realitným maklérom
5. Realitný maklér nesmie sprostredkovávať obchodné prípady bez vedomia osoby, ktorá obchodný prípad plánuje realizovať.
6. Realitný maklér je povinný neodkladne po zahájení sprostredkovania obchodného prípadu zaznamenať túto skutočnosť do MAXIS. Realitný maklér dodržuje Manuál pre prácu s MAXIS v danú dobu prijatý spoločnosťou RE/MAX Slovakia. Realitný maklér dodržuje Manuál pre prístup do intranetu RE/MAX International (tzv. Mainstreet) v danú dobu prijatý spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
7. Sprostredkovateľom obchodného prípadu je ten realitný maklér, ktorý uzavrel s klientom Zmluvu o výhradnom poskytovaní realitných služieb. Tento druh zmluvy má za každých okolností prednosť pred Zmluvou o nevýhradnom posyktovaní realitných služieb. V prípade, že makléri s tým istým klientom podpísali rovnaký typ zmluvy (výhradnú alebo nevýhradnú) sprostredkovateľom obchodu je ten realiltný maklér, ktorý zaznamenal obchodný prípad
do systému MAXIS ako prvý, resp. u ktorého je v systéme MAXIS vedený skorší dátum a čas,
kedy došlo k zapísaniu obchodného prípadu do systému MAXIS.
8. Realitný maklér bez zbytočného odkladu pravdivo informuje účastníkov obchodného prípadu
o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa pri uskutočňovaní obchodného prípadu dozvie. Pri jednaní sa realitný maklér vyvaruje zveličovaniu, zatajovaniu a/alebo skresľovaniu týchto skutočností.
9. Realitný maklér neposkytuje klientom poradenstvo, ktoré je mimo jeho odbornú spôsobilosť. Pokiaľ okolnosti obchodného prípadu vyžadujú účasť odborníka na príslušnú problematiku (napr. advokát, daňový poradca, architekt a pod.), je realitný maklér povinný danú vec konzultovať s týmto odborníkom.
10. Realitný maklér nie je oprávnený s účastníkmi obchodného prípadu svojim menom
a na vlastný účet uzatvoriť sprostredkovateľskú, či podobnú zmluvu a/alebo dohodu o prijatí odmeny či provízie.
11. Realitný maklér je povinný zaistiť ochranu osobných údajov klientov a účastníkov obchodného prípadu v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, hlavne v súlade so zákonom
č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, v platnom znení.
Informané a iné povinnosti realitného makléra
12. Realitný maklér je povinný klienta informovať, u ktorého franšízistu je viazaný zmluvou.
13. V prípade, kedy jednou zo strán obchodného prípadu bude sám realitný maklér, osoba jemu
blízka a/alebo ekonomicky prepojená, musí túto skutočnosť oznámiť ostatným účastníkom
obchodného prípadu.
14. V prípade, kedy realitný maklér zastupuje jednu zo strán obchodného prípadu, je povinný
o tejto skutočnosti okamžite informovať ostatných účastníkov obchodného prípadu. 15. Spolupráca realitného makléra s ostatnými maklérmi je možná za predpokladu, že nepoškodzuje systém RE/MAX.
16. Realitný maklér neodkladne informuje spoločnosť RE/MAX Slovakia o akomkoľvek porušení tohto etického kódexu.