fbpx

Vyberte položku Stránka

Je nehnuteľnosť drahá alebo nie? 10 poznávacích známení predraženej nehnuteľnosti

Je nehnuteľnosť drahá alebo nie? 10 poznávacích známení predraženej nehnuteľnosti

Mali by ste ako kupujúci záujem o prehliadku predraženého domu? Alebo lepšie, zaplatíte zjavne nafúknutú cenu? Nie? Tak prečo by ste ako predajca mali byť presvedčený, že ho za zjavne nadhodnotenú cenu budete schopný predať?

Ak by existoval parameter určujúci, či sa bude predávať nehnuteľnosť dobre alebo ľahko, je to cena.

Ak je cena nastavená správne, dostanete ponuku od kupujúceho rýchlo. Ak sa ale rozhodnete ísť cestou “poďme počkať, či nejaký blázon za to toľko zaplatí”, takmer určite budete len čakať.

Ako môže ale predávajúci sám od seba spoznať, že je jeho nehnuteľnosť predávaná príliš draho?

Prinášame vám 10 poznávacích znamení predraženej nehnuteľnosti.

1. Cena je vysoko nad predajnou cenou okolitých nehnuteľností

“Samozrejme, môj dom by sa mal predávať za viac ako domy mojich susedov.” Videli ste, ako sa ich domy vyzerajú z vnútra? “ Realitní makléri sa stretávajú s takýmto typom uvažovania pravidelne.

Pokiaľ nehovorí trh (nejedná sa o realizovanú transakciu, iba o ponuku na predaj), sú ceny, ktoré kupujúci požadujú za nehnuteľnosť, iba ponukové. Je to stále len informácia o tom, koľko by jednotliví predajcovia chceli získať za svoje nehnuteľnosti.

Znamená to teda, že požadovaná cena vašej nehnuteľnosti by mala byť v súlade s cenami susedných predražených domov? Ako viete, či títo domáci predajcovia sú skutočne skutoční predajcovia, a nielen predajcovia, ktorí testujú trh?

2. Realitný maklér bol vybraný len na základe toho, že predávajúcemu sľúbil najvyššiu predajnú cenu 

Súčasťou predaja je správny výber realitného makléra. Koniec koncov, táto osoba bude tou, ktorá riadi všetky snahy nehnuteľnosť predať v nasledujúcich niekoľkých týždňoch alebo mesiacoch, a tak je potrebné aby ste sa uistili, že sa jedná o profesionála.

Nájdite si čas na rozhovor s aspoň 3 rôznymi realitnými maklérmi, čo vám poskytne prehľad o tom, s kým máte čo dočinenia a čo môžu ponúknuť, aby vám pomohli. Určite to môže trvať nejaký čas, ale niekoľko hodín investovaných do týchto rozhovorov vám skutočne môže pomocť. Vykonanie tohto procesu sa môže zdať namáhavé, ale nepochybne pomôže vyhnúť sa výberu realitného makléra, ktorý prišiel s najvyššou predajnou cenou.

Navyše môžete dať veci do perspektívy, keď budete hovoriť so všetkými tromi agentmi a porovnávať ich údaje. Nenajímajte realitného agenta len preto, že vám hladil ego.

3. Minimálna návštevnosť na inzertných portáloch

Keďže viac ako 90% dnešných kupujúcich začína vyhľadávať online na internete, je nevyhnutné, aby váš realitný maklér vedel, ako efektívne predať nehnuteľnosť online prostredníctvom portálov. Po absolvovaní celého procesu uvádzania nehnuteľnosti na trh je často otázka pár hodín, než sa prví kupujúci začnú pýtať na nehnuteľnosť.

4. Záujemcovia o nehnuteľnosť neprichádzajú

Majitelia domov sa konečne rozhodli uviesť nehnuteľnosť na trh. Netreba dodávať, že sú nervózni, nadšení a neistí z toho, čo sa stane počas prvých niekoľkých týždňov marketingu. A právom! Aj keď sa počas podpisovania sprostredkovateľskej zmluvy dohodlo pravidelné obdobie spätnej väzby, predajcovia úzkostlivo volajú realitného makléra, aby sa opýtali, či už našiel kupcu.

„Boli to 2 celé týždne a nemali sme jedinú ponuku! Čo je s naším domom? Predá sa to niekedy? “

Je to ďalší ukazovateľ, ktorý by sa mohol naznačovať predraženú nehnuteľnosť.

5. Ani jedna ponuka, a to napriek mesiacom predaja

Ak sa účinne a profesionálne maklér postaral o marketingovú časť procesu predaja, prvé reakcie kupujúcich by mali prísť do niekoľkých hodín alebo dní od vstupu na trh. Po vystavení všetkým „horúcim“ záujemcom, by preto nemalo trvať dlho, kým sa predstaví prvá ponuka uzatvoriť kúpnu zmluvu.

Nehnuteľnosti so správnou cenou nebude trvať dlho, kým začnú prichádzať ponuky, väčšinou je to do pár dní alebo týždňa od jeho prvého uvedenia na trh. Ak domov prechádza marketingovým procesom a týždne alebo mesiace utiekajú bez jedinej ponuky, s veľkou pravdepodobnosťou ide o predraženú nehnuteľnosť.

6. Dom videl iba ponuky typu „low-ball“

Ako je vysvetlené v predchádzajúcom bode, je nepravdepodobné, že by sa predražená nehnuteľnosť skoro stretla s ponukou na kúpu. Väčšina kupujúcich sa opýta svojho makléra, ako dlho je nehnuteľnosť na trhu. V súčasnosti je možné každú štatistiku o zoznamoch nehnuteľností nájsť online, takže keď nastane otázka „dní na trhu“, čas nie je na strane predajcu.

Po počutí, že táto nehnuteľnosť je na trhu už 100 dní, sa začnú zaujemcovia pýtať, čo by mohlo byť zlé na nehnuteľnosti. Vydedukujú, že predajca, ktorý je už dlho na trhu, by mohol byť zúfalý a tak mu ponúknu nízku sumu. Trh prehovoril a ako predávajúcemu predraženej nehnuteľnosti sa vám nemusí páčiť to, čo hovorí!

7. Keď požiadate o spätnú väzbu, dostávate stále jednu odpoveď

Realitný maklér sa bude čo najviac snažiť získať spätnú väzbu k nehnuteľnosti od každého potenciálneho kupujúceho, ktorý s ním bol na obhliadke. Bude sa pýtať, čo sa im na nehnuteľnosti páčilo, nepáčilo atď.

Ak je nehnuteľnosť skutočne predražená, je pravdepodobné, že takmer všetci navštevujúci kupujúci poukážu na to, ako môžu kúpiť lepší dom za rovnaké peniaze. Ako by mal robiť každý profesionálny realitný maklér, pri pravidelnej spätnej väzbe sa rýchlo objaví podobný vzorec, a to taký, že kupujúci milovali dom a jeho mnohé vlastnosti, blízkosť škôl a nákupných možností, avšak cena nehnuteľnosti je veľkým problémom, takže tento dom nebudú zvažovať ako potenciálny domov.

Cena je nesprávna.

8. Nehnuteľnosť má neštandartné vybavenie

Každý domov má svoj vlastný príbeh, svoju históriu majiteľov. S každým novým majiteľom domu prichádza nová sada nápadov, ako by mala byť nehntuteľnosť vyzdobená.

Zatiaľ čo väčšina ľudí sa dá ľahko zoskupiť do určitého počtu podobných štýlov, niekedy existujú majitelia domov, ktorí majú osobitnú chuť, pokiaľ ide o dekorácie domácnosti. Nehovoríme o žiarivo žltých maľovaných obývacích izbách ani kobercových stenách, máme na mysli talianske ružové mramorové podlahové dlaždice pre rozsiahlu kúpeľňu, ručne vyrobené grécke mozaikové dlaždice v bazéne alebo pozlátené doplnky v kúpeľni.

Je zrejmé, že na tieto doplnky sa vynaložilo veľa peňazí, pokiaľ však nemáte čo dočinenia s exkluzívnou klientelou, ktorá by pre tieto doplnky mohla byť otvorenejšia, pre väčšinu kupujúcich sú zbytočné. A tak je aj vnímaná aj ich hodnota! Ak sa snažíte získať investície do týchto nadštandartných doplnkov späť, je možné že sa bude jednať o predraženú nehnuteľnosť.

9. Spolupráca s realitnou kanceláriou skončila, ale nehnuteľnosť je stále na trhu

Po náročných rozhovoroch s realitnými maklérmi bol predajca presvedčený, že je jeho maklér vhodným na predaj jeho nehnuteľnosti. Po 3, 6 alebo 12 mesiacoch od uvedenia na trh však platnosť zmluvy vypršala a nehnuteľnosť sa stále nepredala?! Možno, že maklér nebol koniec koncov taký skvelý!

Namiesto toho, aby ste ukončilu spoluprácu s realitným maklérom za to, že nehnuteľnosť nepredal, čo skúsiť úpravu požadovanej ceny tejto predraženej nehnuteľnosti na realistickú úroveň súvisiacu s trhom? Ako rýchlo sa potom bude predávať?

10. Susedné nehnuteľnosti sa skutočne predávajú

Pri nehnuteľnosti s predraženou cenou musí byť pre predajcu veľmi frustrujúce vidieť, ako sa okolité nehnuteľnosti na predaj skutočne predávajú.

“Prečo sa ich dom predal a môj, oveľa krajší, nedostáva jedinú ponuku?”

Opäť je nevyhnutné získať názory viacerých realitných agentov o tom, ako má človek správne oceniť nehnuteľnosť, aby sa predišlo pretrvávaniu mesiacov na trhu.

Záver

Ako ste si prečítali v tomto článku, hlavným dôvodom, prečo sa väčšina nehnuteľnosti nepredá, je cena. Nerealistické cenové očakávania na strane predajcu sú teda často príčinou problému.

Nakoniec, nielenže predajca „utrpel“ časovú strátu od uvedenia na trh, ale šance, že sa teraz bude nehnuteľnosť predávať za cenu pod jej skutočnou hodnotou je veľmi vysoká!

Ak sa chcete vyvarovať tejto chybe, neváhajte nás kontaktovať.

O autorovi

Redakcia RE/MAX EXTRA

RE/MAX EXTRA vznikla spojením úspešných kancelárií so sídlom v dvoch mestách. Maklérom poskytujeme nadštandardné zázemie, klientom perfektné služby.

Zanechať Odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *